2 клас

   Конспект інтегрованого уроку з літературного читання, природознавства та образотворчого мистецтва у 2 класі.
Тема: Рослини весною
Літературне читання: «Квіти – землі окраса» . За Ю. Смоличем.
Природознавство: «Які трав’янисті рослини першими зацвітають навесні?»
Образотворче мистецтво: «Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виконання композиції «Весняний букет».
Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися -самоорганізовуватися   до   навчальної  діяльності,  прагнення здобувати нові знання;   соціальні   -   продуктивно співпрацювати з партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу;  загальнокультурні - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися; здоров'язбережувальні   -  слухати  пояснення   вчителя,   а   у  разі   необхідності звертатися   з    проханням    про    індивідуальне  консультування) 
Формувати предметні компетентності: удосконалювати техніку читання прозових творів, вчити аналізувати прочитаний текст, виділяти головну думку, спостерігати; надавати початкові відомості про колорит, формувати уявлення про виражальні можливості кольору, його роль у створенні образу, розвивати пізнавальні інтереси, естетичне сприйняття навколишнього світу; активізувати словниковий запас учнів; логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи, бажання її пізнавати та берегти.
Обладнання: підручники, малюнки первоцвітів, картки для роботи в парах, портрет К. Білокур, репродукції картин художниці, костюми для інсценізації, ватман, фарби, стаканчики для води, пензлики.
Хід уроку
I.             Організація класу.
1.     Привітання.
2.     Перевірка готовності до уроку.
3. Емоційний заряд.
       Пильно погляньте мені у вічі, закріпіться поглядом у моїх очах і зарядіться. Візьміть від мене уважність, уважність і ще раз уважність. А тепер усміхніться один одному, подумки побажайте всім здоров’я і гарних успіхів на уроці. 
II. Повідомлення теми, мети та завдання уроку.
1.     Робота з загадками.
1) Зійшли сніги, шумить вода,
Земля вже квіти викида.
Буяє травка молода.
Все мертве ожива.
        Діти, коли це буває?(Навесні)
       Які ознаки весни вказані у загадці?
       Які зміни у неживій природі відбуваються з настанням весни?
       Як змінилася жива природа?
2) Яскраві пелюстки і запах чудовий.
І хочеться всім їх побачити знову. (Квіти)
       Сьогодні на уроці ми детальніше розглянемо зміни в житті рослин, зокрема квітів, з настанням весни.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів.
–Озирніться довкола. Ще тільки зійшов сніг, земля чорна і сумна, але вже пробуджується нове життя. То з’являються провісники зеленоокої весни. Перші весняні квіти.
– Які весняні квіти ви знаєте?
 – Назвіть квіти в порядку їх цвітіння.
IV. Актуалізація та коригування опорних знань.
1. Відновлення вірша О. Пчілки. (Робота в парах)
1 ряд                             2 ряд                                      3 ряд
Весна – ... ,                   І проліски, й травка,             Всі квіти…
Неначе цариця,            Зелена …                               Веселі, кохані.
Наказ свій ...,               І кульбабка рясна,                З-під листя виходять,
Щоб краса вставала.   І фіалочка…                          Голівки…
       Які квіти згадує поетеса?
       Які з них зацвітають першими?
       Які їх можна назвати?
       Як би ви назвали цей вірш?
V. Повторення та аналіз основних фактів, подій, явищ.
1. Робота з підручником Літературне читання. О.Я.Савченко.  с. 135-136.
1) Читання вчителем.
– Що нового ви дізналися з тексту?
2) Словникова робота
сон                      ніжний                 випростовує (вирівнює, рівняє)
ряст                     жовтий                пахнуть
фіалки                 сонячний             пнеться (підіймається, росте)
пролісок             волохатий           заквітовує (вкривається цвітом)
козелець             радісні                 з’являється
       Прочитайте колонки слів. Що у них спільного?
       Прочитайте найдовше слово, найкоротше слово.
       Підберіть ознаку з другого стовпчика і назву дії з третього стовпчика для кожної назви рослини з першого стовпчика.
3) Читання мовчки
– У якій послідовності у лісі з’являються квіти?
– Чому автор називає квіти окрасою землі?
4) Відповіді на запитання після тексту. Вибіркове читання.
5) Робота над картинами К.Білокур.
– Розгляньте картини К.Білокур на с. 136.
– Які квіти на них зображено?
– Які кольори використала художниця?
Художниця розташовує поруч зовсім різні кольори, але вони не впадають в око. Навпаки — тонко поєднуються один з одним. А коли на картині всі кольори узгоджені, або, як кажуть художники, знайдені колірні відносини, тоді створюється єдине враження від картини. Не зважаючи на численність використаних фарб, жодна з них не «кричить», як кажуть художники, не випадає із загального тону. Цю узгодженість кольорів, зовсім різних (контрастних) або близьких один до одного, художники називають колоритом.
Колорит — це не тільки гармонійне поєднання кольорів. Він допомагає художникам передати внутрішній зміст картини, створити певний настрій.
– Яку форму мають листочки, пелюстки?
– З яким почуттям, на вашу думку, художниця писала ці картини?
– Розкажіть про свої враження від побаченого.
2. Фізкультхвилинка
Повіяв сильний – сильний вітер,
Нахилив додолу квіти.
Квіти нахиляються,
У росі вмиваються.
Сонечко встало,
Квіточки підняло.
Гаєм літають бджоли,
Все цвіте довкола.
Пташки в вишині літають,
А діти тихенько за парти сідають.
3. Робота з підручником Природознавство. І. В. Грущинська.  с. 104-105.
– Розгляньте малюнки та назвіть зображені на них квіти.
– Прочитайте статтю підручника.
Трав’янисті рослини, що квітнуть до розпускання листків на березі та черемсі, належать до ранньоквітучих. (Підсніжник, проліска дволиста, ряст)
Трав’янисті рослини, що зацвіли після розпускання листків на березі та черемсі, належать до пізньоквітучих рослин. (Сон, конвалія травнева, горицвіт весняний)
Підсніжники, сон і горицвіт занесені до Червоної книги України. Милуйся весняними рослинами, але не зривай їх для букетів.
– Які рослини належать до ранньоквітучих?
– Які рослини можна назвати пізньоквітучими?
– Як потрібно ставитись до весняних рослин?
4. Вправи для очей.
Відеофізкультхвилинка «Квітуча галявина»
VI. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації.
Інсценізація  «У лісі»
З’являється зайчик. Стрибає.
Зайчик
       Матуся розповіла, що у весняному лісі з’явилися перші квіти. А мені так хочеться у її день народження подарувати їй букетик первоцвітів. Але я ніколи не бачив ці рослини. Що ж мені робити? Хто мені допоможе?
Виходять діти-квіти.
Квіти.
- Зайчику, ти щось шукаєш?
Зайчик.
– Так. Хочу зібрати букетик первоцвітів для матусі. Але я ніколи їх не бачив.
Квіти. Ми – первоцвіти.
Підсніжник
Пробрався з-під снігу
Підсніжник маленький.
В зелених листочках
Такий чепурненький!
 Голівоньку клонить,
Вітає мене…
Коли вже ця довга
Зима промине?!
Пролісок
Я - пролісок синенький,
І перший навесні
Сказати вам раденький:
"Кінець! Кінець зимі!"
З-під снігу мій листочок
До сонця простягну
І ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.
Конвалія
Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх — угадай.
Це конвалії у гаї
На галявині цвітуть.
І ніде, ніде немає
Кращих квіточок, мабуть.
В них так пахощів багато,
Цвіту свіжого, роси.
Хай ростуть, не буду рвати, —
Шкода їхньої краси!
Фіалка
Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
Коли розцвітаю, приходить весна.
Мій цвіт фіолетовий, п’ять пелюсток.
І довго я квітну між інших квіток.

Зайчик.
От добре. Яка радість! Нарву квітів і мерщій до матусі.
Квіти.
Стій! Не роби цього!
Зайчик.
Чому?
Квіти.
Найкраще для матусі намалювати квіти, а ці хай приносять радість не тільки тобі, а усім, хто хоче милуватися природою лісу.
Зайчик.
Спасибі квіточки за гарну пораду. Прикрашайте наш ліс. Бувайте здорові.
VII. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей.
Створення плакату на захист весняних рослин.
– А щоб не лише зайчик, але й інші знали про те, що первоцвіти перебувають під державною охороною, давайте спробуємо донести цю інформацію до людей.
       Як ви пропонуєте це зробити?
       Що потрібно зобразити на плакаті?
       Які кольори використаєте?
       З чим асоціюється червоний колір?
VIII. Підбиття підсумків інтегрованого уроку.
1. Бесіда
– Що нового ви дізнались на уроці?
– Які завдання вам найбільше сподобались?
– Що було найважче?
– Який висновок для себе ви зробили?
2. Оцінювання
3. Домашнє завдання.

Скласти поетичний букет із улюблених весняних квітів. Дізнатися, які ще рослини занесені до Червоної книги України.

Немає коментарів:

Дописати коментар